Քիչ առաջ ոստիկանության զորքերը մտան Էջմիածին քաղաք։ Երկու ավտոբուս է բերվել Էջմիածին, որոնք, ըստ երևույթին, սպասում են հրահանգի։ Մայր Աթոռի բակում իրավիճակը գերլարված է։ Հավաքված քաղաքացիները թույլ չտվեցին իրավապահներին իրենց հետ տանել Շիրակի թեմի առաջնորդ Միքայել Սրբազանին։ Այստեղ են ժամանել նաև կարմիրբերետավորները։ Մայր Աթոռի մոտ հավաքված քաղաքացիները կոչ են անում բոլոր հայերին հավաքվել Մայր Աթոռի բակում և կանգնել ի պաշտպանություն Եկեղեցու։               
 

Սի Ձինպինն ուզում է խմբագրել Աստվածաշունչը

Սի Ձինպինն ուզում է խմբագրել Աստվածաշունչը
24.12.2019 | 12:05

Չինաստանի իշխանությունները համառորեն կոչ են անում հիմնական կրոնների ներկայացուցիչներին կրոնական տեքստերի բնագրերի թարգմանություններում սրբագրումներ անել՝ «նոր ժամանակաշրջանի պահանջներին» համապատասխանեցնելու նպատակով՝ գրում է Սեբաստիան Ֆալետին Le Figaro-ում: «Կրոնական դասական գրականության գոյություն ունեցող թարգմանությունների համակողմանի գնահատական է պետք տալ: Այնտեղ, որտեղ բովանդակությունը չի համապատասխանում, անհրաժեշտ է փոփոխել ու նորից թարգմանել տեքստը»՝ նշված է «Սինխուա» գործակալության հրապարակած հաշվետվության մեջ նոյեմբերի 6-ի սիմպոզիումի մասին, որ նախագահել է Վան Յանը՝ Չինաստանի Կոմունիստական կուսակցության կենտրոնական կոմիտեի 7 մշտական անդամներից մեկը:

«Այդ սիմպոզիումը վկայում է, որ կրոնների վերահսկողությունը կդառնա շատ ավելի կոշտ»՝ գտնում է Ռեն Յանլին՝ Չինաստանի սոցիալական գիտությունների ակադեմիայի աշխատակիցը: Սիմպոզիումին հրավիրված էին Չինաստանի հիմնական պաշտամունքների ներկայացուցիչները, որպեսզի նպաստեն հոկտեմբերի վերջին Պեկինում կայացած կուսակցության 4-րդ պլենումի որոշումները՝ ուժեղացնել գաղափարախոսական գերակայությունը հասարակության վրա և ամրապնդել կոնտրմոդելի հավակնություննեը՝ իբրև հակակշիռ արևմտյան ժողովրդավարություններին: Վան Յանը ընդգծել է գաղափարախոսությունների ու կրոնական կանոնների մեկնության հիմնարար կարևորությունը՝ նպատակ ունենալով «աստիճանաբար ձևավորել կրոնական-գաղափարական համակարգ՝ չինական բնորոշիչներով»: Գաղափարախոսությունը ձևափոխելու այս ցուցումը նախագահ Սի Ձինպինի ձգտումն է՝ ճնշել որևէ տեսակետ, որ կարող է այլընտրանք լինել կուսակցության տեսակետին: 2013-ին իշխանության գալուց հետո Սին պնդում էր, որ պետք է ուժեղացնել հավատացյալների հայրենասիրությունը, երկրորդ ժամկետում նա ձեռնամուխ է եղել գաղափարական բովանդակությանը: Աստվածաշունչը խմբագրելու ցանկությունը միայն սկիզբն է: Քայլ առ քայլ դա արտահայտվում է տաճարներում կարմիր դրոշի բարձրացմամբ կամ քարոզչական ցուցապաստառների տեղակայմամբ մզկիթներում՝ ինչպես եղավ Նինսյա-Խուեյի շրջանում: Վերջերս Սի Ձինպինի դիմանկարը փոխարինեց Սուրբ Մարիամի ու մանուկ Հիսուսի դիմանկարին Ցզյանի կաթոլիկ եկեղեցում՝ ինչպես հաղոորդել է Bitter Winter ոչ կառավարական կազմակերպությունը, որ պայքարում է ամբողջ աշխարհում հավատի ազատության համար:


«Կոմունիստական վարչակարգը աղանդ է, որ Տիբեթի բուդդայականությունը, կաթոլիկությունը կամ իսլամը ընդունում է իբրև մրցակից գաղափարախոսություններ: Կրոնների նկատմամբ վերահսկողության ուժեղացումը իրականում բացահայտում է վախը, որ կորցնում են հասարակության վերահսկողությունը»՝ նշում է անկախ պատմաբան Չժան Լիֆանը, որ նույնպես վերահսկողության տակ է: Այս նոր հարձակումը խոստանում է դառնալ չինական հասարակության սիրտը ներխուժելու կուսակցության կարողության ստուգում՝ առավել լարված միջազգային ու տնտեսական ենթատեքստում, որ բնութագրվում է Դոնալդ Թրամփի ԱՄՆ-ի հետ ռազմավարական դիմակայությամբ: «Կրոնների վերահսկողության ուժեղացումը կարող է հակաարդյունավետ լինել, ինչպես ցույց են տվել անցյալ տասնամյակները: Իշխանությունը երկրի, տնտեսության, հասարակության կառավարման համար է, բայց ոչ՝ հավատի: Կարծես թե որոշ ղեկավարներ դա չեն հասկանում»՝ գտնում է կառավարական հետազոտական կենտրոնի փորձագետ Ռեն Յանլին: Սակայն Աստվածաշնչի վերախմբագրման աշխատանքներն արդեն սկսվել են:

Սեբաստիան Ֆալետի, Le Figaro


Հ.Գ. Չինաստանում քրիստոնյաներին միշտ են հալածել, և դա Սի Ձինպինի նորամուծությունը չէ: Հավատացյալների մասին Չինաստանում, որքան էլ տարօրինակ է, ճշգրիտ թվեր չկան: Պաշտոնական տվյալներով՝ Չինաստանում ապրում է 70 միլիոն քրիստոնյա՝ բնակչության 5,1 %: Operation World-ի 2001-ի գնահատականով՝ քրիստոնյաները Չինաստանում 91,575 միլիոն են, 23 միլիոնը ,երեքի շարժումից» են, 11,7 միլիոնը՝ կաթոլիկներ: Իսլամը Չինաստանում ներկայացված է 10 ազգություններով, դավանում է 18 միլիոն մարդ: US Department of State - 2012 Report on International Religious Freedom: China (Includes Tibet, Hong Kong, and Macau)-ի տվյալներն այլ են: Չինաստանի Վիճակագրական վարչության տվյալներով՝ 2010-ի նոյեմբերի 1-ին երկրում կար 1 միլիարդ 339 միլիոն 725 հազար մարդ: ՄԱԿ-ի համար նախապատրաստված զեկույցում Չինաստանի կառավարությունը հայտարարել է, որ երկրում կան 100 միլիոն տարբեր կրոնների հետևորդներ և նրանց թիվը մեծանում է: 2007-ին East China Normal University-ի հարցումը պարզել է, որ 31,4%-ը, այսինքն 300 միլիոնը կրոնական համոզմունքներ ունեն: Հարցման տվյալներով՝ կան 200 միլիոն բուդդայականներ, դաոսականներ ու տեղական աստվածների երկրպագուներ, ճշգրիտ տվյալներ հայտնի չեն, որովհետև հավատացյալների մեծ մասը իր տանն է ծեսերն անում: State Administration for Religious Affairs (SARA)-ի տվյալներով՝ Չինաստանում պաշտոնապես կա 21 միլիոն մուսուլման, ոչ պաշտոնական տվյալներով՝ 50 միլիոն: Նրանց մեծ մասը խուեյ ազգության են ու ապրում են Նինսյայում, Գանսուում, Յունանում: Պաշտոնական վիճակագրական տվյալներով (Սինցզյանի վիճակագրական վարչություն, 2010) 10 միլիոն ույգուրներ են ապրում Սինցզյանում:

2011-ին the Institute of World Religions at the Chinese Academy of Social Sciences (CASS) հրապարակեց Կապույտ գիրքը, որի տվյալներով բողոքականների թիվը 23 40 միլիոն է: SARA-ն 2010-ի հունիսին հայտարարեց, որ Three-Self Patriotic Movement (TSPM) գրանցել է 16 միլիոն բողոքական: Pew Research Center в 2010-ին հաշվել է 67 միլիոն: SARA-ն հաշվել է 6 միլիոն կաթոլիկ, Pew Center-ը՝ 9 միլիոն: Ընդհանուր առմամբ՝ ոչ ճշգրիտ ու ոչ ամբողջական, բայց պատկերը այսպիսին է. Չինաստանի բնակչության 1 000 000 000 հավատացյալ չէ, բուդդայականություն, դաոսականություն ու տեղական աստվածների են դավանում 2 000 000 000, բողոքականություն՝ 60 000 000, իսլամ՝ 50 000 000, ավետարանչականություն՝ 22000000, կաթոլիկություն՝ 9000000, այլ հավատալիքներ ունեն 1000000:
Այս պատկերն ունենալով՝ ինչու՞ է Սի Ձինպինը որոշել խմբագրել միայն Աստվածաշունչը, բայց ոչ Ղուրանը: Ով էլ լինի՝ Սի Ձինպինը, թե Չինաստանի ամբողջ ղեկավարությունը, Աստվածաշնչի «չինացումը» կամ չին քրիստոնյաների հալածանքներն ավելի են ուժեղացնելու նրանց դիրքերը: Շատ ավելի արմատական լուծում կլիներ, եթե Սի Ձինպինը ու Չինաստանի կոմունիստական կուսակցությունը ձեռնարկեին նոր կրոնի ստեղծում՝ «Սին մեր աստվածն է, ու չկա ուրիշ աստված» սկզբունքով:


Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ

Դիտվել է՝ 5089

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ